Dersin Adı | İnovasyon ve Yaratıcılık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 565 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İnovasyon yönetimi ile ilgili temel kavramları, teorileri ve iş dünyasındaki uygulamalarını anlamak. Bu ders teori ve pratiği birleştirerek öğrencilerin inovasyon teori ve modellerini tartışmalarına ve uygulamalarına olanak sağlamayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste kurumlarda inovasyonu teşvik etmek ve desteklemek için çeşitli teoriler ve uygulamalar ele alınacaktır. Ana konular, yenilik sürecinin nasıl çalıştığı, mevcut firmalarda yenilik yönetimi ve organizasyonu ve inovatif şirketlerin yaratılmasını kapsar. Dersin sonunda öğrencilerin şirketlerde rekabet üstünlüğü için inovasyonu araç olarak kullanabilecekleri modelleri ve metodları etkin bir şekilde uygulamaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı | Ch1 |
2 | İnovasyon Nedir? | Ch2 |
3 | İnovasyonun Kaynakları | Ch3 |
4 | İnovasyon Yaşam Döngüsü ve Dominant Tasarım | Ch4 |
5 | İnovasyonun Yaygınlaşması | Ch5 |
6 | Süreç İnovasyonu | Ch6 |
7 | Ürün İnovasyonu | Ch7 |
8 | Hizmet İnovasyonu | Ch8 |
9 | Açık İnovasyon | Ch9 |
10 | İnovasyon ve Karar Verme | Ch10 |
11 | İnovasyon ve Organizasyon | Ch11 |
12 | İnovasyonu Gerçekleştirmek | Ch12 |
13 | İnovasyon ve Örgütsel Öğrenme | Ch13 |
14 | KOBİ’lerde İnovasyon | Ch14 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Trott, P. (2008). Innovation management and new product development. Pearson education. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 70 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 45 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | - | ||
Toplam | 209 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest